runahansson.blogg.se

Mitt liv i Santa Barbara, CA

Orange County

Publicerad 2015-03-04 01:53:28 i Allmänt,

För några helger sen gjorde jag och Matilda upp planer om att åka iväg en sväng, det kan bli enformigt att bara stanna i santa Barbara allt för länge, speciiellt när man vet hur mycket det finns att se.
 
Matilda kontaktade sina familjevänner i OC och de välkomnade oss hem till dem. Vi tog tåget som tog ungefär 4 timmar, det tar 2,5 timme med bil utan trafik men tågen här är riktigt långsamma tyvärr. Helgen blev otroligt lyckad, vi fick komma ifrån collegelivet ett tag och byta ut de röda kopparna mot vinglas, vi bodde hos Carl och Erin som är Matildas "amerikanska föräldrar", världens härligaste par som tog med oss på allt möjligt under den helgen. Vi åkte ut med båten, vi drack vin på balkonge och bara njöt, gick ut och åt, gick på födelsedagsfirande och träffade en hel del nytt folk. Det var roligt att se Orange County med egna ögon, efter att jag som liten alltid älskade OC-serien var det kul att se newport harbor och allt runtomkring. 
 
Det var även kul att komma iväg en stund och även få umgås med amerikanare dygnet runt, just för att vi nästan alltid kan prata svenska här var det roligt med lite omväxling. Det var absolut inte sista gången vi var där, både jag och Matilda är lite småkära i OC så det kommer nog bli en och annan tripp dit i framtiden. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mira

Publicerad 2015-03-09 22:17:07

SÅååååååååå avis!!!!!!!!!!!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Runa Hansson

Jag kommer från Stockholm och studerar marknadsföring på SBCC i Kalifornien, Santa Barbara.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela